Headset instellingen - Poly (Plantronics)

Headset instellingen - Poly (Plantronics)


IP Central levert headsets van Poly uit. Die zijn voorzien van systeemsoftware (firmware) en bieden de mogelijkheid om een aantal dingen in te stellen. Hiervoor gebruik je de poly hub software. Met behulp van de poly hub software kun je de laatste versie van de firmware op je headset en dongel ladel. Tevens kun je instellingen van de headset instellen en de werking van de ingebouwde sensoren.

Software downloaden

De software voor de Poly headsets kun je downloaden via https://www.poly.com/nl/nl/support/downloads-apps/hub-desktop

Zodra je de software hebt geïnstalleerd is het belangrijk om de headset aan te sluiten op de laptop met behulp van het meegeleverde laadsnoer van de headset. Daarna volgt nderstaand scherm.

 

 Instellingen headset & update firmware

Zodra de software is gestart en de headset is aangesloten vind je onder notificaties de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar is voor de headset. Het advies is om altijd de meeste up to date versie van de firmware te gebruiken. Klik op notificaties en op bijwerken om de headset te updaten. Hou er rekening mee dat ook de meegeleverde USB dongel firmware bevat en dat die ook geupdate moet worden. Het is belangrijk dat de headset en de USB dongel tijdens het updaten niet van de laptop wordt afgehaald. Zorg er tevens voor dat je laptop voldoende batterij heeft of is aangesloten op de adapter.



 Zodra de headset en de usb dongel zijn bijgewerkt naar de meest recente firmware versie kun je de instellingen aanpassen naar wens. De meest voorkomende instellingen zijn:

  1. Sensoren en aanwezigheid
  2. Geluidsinstellingen

 Voor sensoren en aanwezigheid klik je op opties è Sensoren en aanwezigheid.  Hier kun je instellen hoe de draag sensor in de headset reageert. Vind je het vervelend dat de headset iets automatisch doet dan kun je door het bovenste selectievakje op uit te zetten alle automatische acties uit zetten.



 Door optimale integratie met de Cisco Webex software selecteer je onder opties => Softphones tevens de Cisco Webex soft client. Als laatste adviseert IP Central om de veiligheidsinstellingen voor geluid in te stellen. Dit zorgt er onder andere voor dat de blootstelling aan harde geluiden wordt beperkt en het gemiddelde volume niveau onder de 80Db blijft. Selecteer hiervoor opties => geavanceerd en zet anti startle op G616 en zet blootstelling aan geluid op 80Db.


 

Veel gestelde vragen (Q&A)

Q         Ik wil mijn headset aan sluiten op de ingebouwde bluetooth in mijn laptop

A          Dit wordt niet geadviseerd. IP Central ondersteunt alleen headsets die aangesloten worden met behulp van de meegeleverde USB dongel.

 

Q         Wanneer moet ik een update van de firmware draaien?

A          Zodra je de melding krijgt dat deze beschikbaar is

 

 


    • Related Articles

    • Quick start guide Cisco Webex bellen icm Broadsoft

      Met de Cisco Webex software wordt je laptop of PC je kantoor telefoon en kun je telefoongesprekken vanuit het callcenter aannemen. Zodra je licentie voor Webex wordt geactiveerd door IP Central ontvang je een welkomstmail met een downloadlink. Klik ...
    • 24*7 diensten met behulp van de HIPPER+ app

      IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast telefoonnummer waarachter meerdere collega's die storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar kunnen zijn. ...
    • HIPPER+ app - Callcenter

      IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast telefoonnummer waarachter meerdere collega's die service / storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar ...