Koppeling tussen Webex en Teams

Integreer Webex en Microsoft Teams!

Microsoft en Cisco hebben samen een integratie gebouwd waarmee Teams en Webex naadloos kunnen worden geintegreerd. Deze koppeling is gratis beschikbaar voor alle gebruikers die bellen met Webex via IP Central én gebruik maken van teams. Indien gewenst kan IP Central ondersteunen bij de configuratie en introductie bij de gebruikers. Deze koppeling werkt twee kanten op; gesprekken kunnen worden gestart vanuit teams. Maar ook outlook contactpersonen worden gesynchroniseerd naar de Webex client.

Bij deze gratis koppeling behoud je de telefonie functionaliteit in Webex en koppel je onder andere contactpersonen, beschikbaarheidsinformatie en heb je de mogelijkheid om gesprekken te starten vanuit de teams client.

Zodra de koppeling gereed is kun je uitgaande gesprekken starten door het nummer in te toetsen of op naam te zoeken in zowel Webex als Teams

In de bel applicatie van Webex zie je door deze koppeling ook meteen je outlook contactpersonen en hun telefoonnummers.

Configuratie Webex - Teams koppeling voor Microsoft 365 Beheerders

Om deze koppeling te activeren voor je organisatie en Microsoft 365 tenant dienen eenmalig een aantal configuratiewerkzaamheden door een beheerder te worden uitgevoerd voor de organisatie.
  1. Log als beheerder in op het teams admin center via https://admin.teams.microsoft.com
  2. Selecteer vanuit het Dashboard teams-apps => Apps beheren en zoek op de Cisco Webex calling app. Klik op toevoegen indien dat nog niet is gebeurd.



      3. Open de webex calling app en klik op machtigingen en klik op beheerderstoegang verlenen.


      4. Er wordt gevraagd om toestemming. Dubbelcheck dat je de juiste app hebt en dat je akkoord bent met de permissies en klik op accepteren. 


      5. Zodra toestemming is gegeven is de configuratie afgerond en kunnen gebruikers de Webex app toevoegen aan teams. NB. Onder gebruikers en groepen is het mogelijk de gebruikers te selecteren die je       toestemming wilt geven.

Configuratie Webex - Teams koppeling voor Microsoft 365 Gebruikers


      1. Log in bij teams, Selecteer links onder in apps, zoek op webex calling en klik op toevoegen.


      2. Eenmalig dien je je microsoft account te koppelen aan de Webex omgeving. Klik op doorgaan.


      3. Log in het volgende scherm in bij Microsoft en klik op doorgaan. Zorg er voor dat je let op dat je de Cisco app toestemming geeft.


      4. De Webex app wordt geinstalleerd en daarna kun je je Webex integratie instellen. Klik op doorgaan.


      5. Als je op doorgaan klikt moet je jezelf aanmelden bij de Webex omgeving.



Daarna is de koppeling tussen Webex en Tklaar voor gebruik!


Veelgestelde vragen

Vraag: Bel ik met de Webex software of met de teams software?
Antwoord: De gesprekken blijven lopen via de Webex software waardoor je onder andere geniet van soepele gespreksafhandeling, geavanceerde ruisonderdrukking en callcenter functionaliteit

Vraag: Is deze oplossing ook beschikbaar via de mobiele Teams app?
Antwoord: Deze oplossing is alleen beschikbaar voor de desktop versie van Teams en Webex

    • Related Articles

    • Quick start guide Cisco Webex bellen icm Broadsoft

      Met de Cisco Webex software wordt je laptop of PC je kantoor telefoon en kun je telefoongesprekken vanuit het callcenter aannemen. Zodra je licentie voor Webex wordt geactiveerd door IP Central ontvang je een welkomstmail met een downloadlink. Klik ...
    • Netwerk requirements tbv bellen met Cisco Webex

      Om de ongestoorde werking van het Webex cloud callcenter te kunnen garanderen is het van belang dat op netwerkniveau de benodigde adressen worden toegestaand of geopend. Voor de Webex client en bijbehorende software moeten de volgende poorten open ...
    • Microsoft 365 - Exchange online - Quick start guide

      Microsoft 365 is hét online platform van Microsoft voor Email, kantoortoepassingen, bestanden delen en samenwerken. Dit artikel beschrijft hoe je het makkelijkst in kunt loggen op de online mail omgeving. Eerste keer inloggen Ga naar Office.com en ...
    • Headset instellingen - Poly (Plantronics)

      IP Central levert headsets van Poly uit. Die zijn voorzien van systeemsoftware (firmware) en bieden de mogelijkheid om een aantal dingen in te stellen. Hiervoor gebruik je de poly hub software. Met behulp van de poly hub software kun je de laatste ...
    • HIPPER+ app - Callcenter

      IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast telefoonnummer waarachter meerdere collega's die service / storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar ...