Netwerk requirements tbv bellen met Cisco Webex

Netwerk requirements tbv bellen met Cisco Webex

Om de ongestoorde werking van het Webex cloud callcenter te kunnen garanderen is het van belang dat op netwerkniveau de benodigde adressen worden toegestaand of geopend. Voor de Webex client en bijbehorende software moeten de volgende poorten open staan:

Server
IP / Poort
Omschrijving
xsi.webex.voipit.nl
145.128.246.18 & 145.128.246.21 Poort 443 TCP
Webex configuratie server
sbc.srtp.voipit.nl
145.131.159.219
Poorten
5081 TLS (Signalering)
5004, 9000, 19560 - 65535 (Audio Uitgaand)
19560 - 19660 (Audio inkomend)

Audio SBC
sbc.var.hipcore.net
145.128.246.3 Poorten 5060 of 5080 TCP / UDP / TLS
Oracle session border controllers; IP kan veranderen bij failover
webapps.voipit.nl
89.146.1.57 / 145.128.246.184 Poort 443 TCP
Broadworks callcenter supervisor client
xsi.voipit.nl
89.146.63.181 & 89.146.63.182 Poort 443 TCP & 8012 TCP
Ten behoeve van de HIPPER+ Smartphone app
*.cti-host.com
145.128.246.163 & 145.128.246.164 Poort 443 TCP & 8012 TCP
Ten behoeve van de HIPIN software voor CRM integratie
oca.voipit.nl
46.44.142.48 & 46.44.142.49 Poort 2209 TCP
Ten behoeve van de HIPIN software (licentie check)

Voor de SBC verdient het aanbeveling om het URL te whitelisten in een firewall ipv een IP Adres.

Indien gebruik wordt gemaakt van Webex meetings, video of content sharing dienen de daarvoor benodigde poorten ook te worden geopend: deze vind je op https://help.webex.com/en-us/article/WBX264/How-Do-I-Allow-Webex-Meetings-Traffic-on-My-Network?#id_135400



    • Related Articles

    • Quick start guide Cisco Webex bellen icm Broadsoft

      Met de Cisco Webex software wordt je laptop of PC je kantoor telefoon en kun je telefoongesprekken vanuit het callcenter aannemen. Zodra je licentie voor Webex wordt geactiveerd door IP Central ontvang je een welkomstmail met een downloadlink. Klik ...
    • 24*7 diensten met behulp van de HIPPER+ app

      IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast telefoonnummer waarachter meerdere collega's die storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar kunnen zijn. ...
    • Headset instellingen - Poly (Plantronics)

      IP Central levert headsets van Poly uit. Die zijn voorzien van systeemsoftware (firmware) en bieden de mogelijkheid om een aantal dingen in te stellen. Hiervoor gebruik je de poly hub software. Met behulp van de poly hub software kun je de laatste ...
    • HIPPER+ app - Callcenter

      IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast telefoonnummer waarachter meerdere collega's die service / storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar ...
    • Microsoft 365 - Exchange online - Quick start guide

      Microsoft 365 is hét online platform van Microsoft voor Email, kantoortoepassingen, bestanden delen en samenwerken. Dit artikel beschrijft hoe je het makkelijkst in kunt loggen op de online mail omgeving. Eerste keer inloggen Ga naar Office.com en ...