Netwerk requirements tbv bellen met Cisco Webex
Om de ongestoorde werking van het Webex cloud callcenter te kunnen garanderen is het van belang dat op netwerkniveau de benodigde adressen worden toegestaand of geopend. Voor de Webex client en bijbehorende software moeten de volgende poorten open staan:
Server
| IP / Poort
| Omschrijving
|
xsi.webex.voipit.nl | 145.128.246.18 & 145.128.246.21 Poort 443 TCP
| Webex configuratie server
|
sbc.srtp.voipit.nl | 145.131.159.219
Poorten
5081 TLS (Signalering)
5004, 9000, 19560 - 65535 (Audio Uitgaand)
19560 - 19660 (Audio inkomend)
| Audio SBC
|
sbc.var.hipcore.net
| 145.128.246.3 Poorten 5060 of 5080 TCP / UDP / TLS
| Oracle session border controllers; IP kan veranderen bij failover
|
webapps.voipit.nl
| 89.146.1.57 / 145.128.246.184 Poort 443 TCP
| Broadworks callcenter supervisor client
|
xsi.voipit.nl
| 89.146.63.181 & 89.146.63.182 Poort 443 TCP & 8012 TCP
| Ten behoeve van de HIPPER+ Smartphone app
|
*.cti-host.com
| 145.128.246.163 & 145.128.246.164 Poort 443 TCP & 8012 TCP | Ten behoeve van de HIPIN software voor CRM integratie
|
oca.voipit.nl
| 46.44.142.48 & 46.44.142.49 Poort 2209 TCP
| Ten behoeve van de HIPIN software (licentie check)
|
Voor de SBC verdient het aanbeveling om het URL te whitelisten in een firewall ipv een IP Adres.
Related Articles
Quick start guide Cisco Webex bellen icm Broadsoft
Met de Cisco Webex software wordt je laptop of PC je kantoor telefoon en kun je telefoongesprekken vanuit het callcenter aannemen. Zodra je licentie voor Webex wordt geactiveerd door IP Central ontvang je een welkomstmail met een downloadlink. Klik ...
Integreer Webex en Microsoft Teams!
Microsoft en Cisco hebben samen een integratie gebouwd waarmee Teams en Webex naadloos kunnen worden geintegreerd. Deze koppeling is gratis beschikbaar voor alle gebruikers die bellen met Webex via IP Central én gebruik maken van teams. Indien ...
24*7 diensten met behulp van de HIPPER+ app
IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast telefoonnummer waarachter meerdere collega's die storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar kunnen zijn. ...
Headset instellingen - Poly (Plantronics)
IP Central levert headsets van Poly uit. Die zijn voorzien van systeemsoftware (firmware) en bieden de mogelijkheid om een aantal dingen in te stellen. Hiervoor gebruik je de poly hub software. Met behulp van de poly hub software kun je de laatste ...
HIPPER+ app - Callcenter
IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast telefoonnummer waarachter meerdere collega's die service / storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar ...