24*7 diensten met behulp van de HIPPER+ app

24*7 diensten met behulp van de HIPPER+ app

IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast  telefoonnummer waarachter meerdere collega's die storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar kunnen zijn.

Slim doorverbinden maakt hiervoor gebruik van de de gebruikersvriendelijke HIPPER+ smartphone voor Apple en Android om het nummer in te stellen waarop je bereikbaar wilt zijn. Je ontvangt je inlog gegevens in de welkomstmail van IP Central.

Je login naam is je mobiele nummer gevolgd door @jebedrijfsnaam247.nl (waar je bedrijfsnaam natuurlijk staat voor de naam van je bedrijf, die wisselt per klant)



Zodra je eenmaal bent ingelogd kun je met de “niet storen” knop kan worden aangegeven of je beschikbaar bent om gesprekken op te nemen of niet. Als niet storen aan staat ben je niet bereikbaar voor gesprekken via slimdoorverbinden.


Tevens kan vanuit de app worden uitgebeld met het storingsnummer om te voorkomen dat een persoonlijk mobiel nummer bekend worden. Hiervoor toets je de rode knop toetsen onderin, toets je het nummer in dat je wilt bellen en druk je op bellen.

Je eigen nummer geef je door onder het kopje Anywhere. In veel gevallen is dit nummer al voor je ingesteld. Hou er rekening mee dat als je je nummer aan past onder anywhere dat dit nog niet je inlognaam veranderd.



Veel gestelde vragen


Q. Ik ben al gebruiker op het platform, hoe reset ik mijn wachtwoord?
A. Optie 1: Via https://mijnvoipit.nl/Account/ForgotPassword kun je een wachtwoord reset link aanvragen. Hou er rekening mee dat je gebruikersnaam je mobiele nummer in tiencijferig formaat is, aangevuld met @jouwbedrijfsnaam247.nl (bijvoorbeeld 0612345678@jouwbedrijfsnaam247.nl). Je ontvangt per email dan direct een link waarmee je zelf een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Indien je geen beschikking hebt tot je email kan de beheerder van de 24 * 7 bereikbaarheidsoplossing een nieuw wachtwoord voor je aanmaken via de beheer portal.

Q. Mijn team / regio gaat over op slimdoorverbinden. Hoe kom ik aan mijn account?
A. Per team wordt een welkomstmail verstuurd naar iedereen die binnen het team werkt.

Q. Ik vind het lastig dat ik eerst een toets moet drukken voordat ik het gesprek aan kan nemen, kan dat niet anders?
A. Je kunt gespreksbevestiging en blokkeer doorschakelen onder anywhere uit zetten. Dit kan als gevolg hebben dat inkomende gesprekken in de persoonlijke voicemail van het mobieltje belanden. Als dit geen probleem is dan kun je dit zeker doen.

Q. Welke app heb ik nodig voor slim doorverbinden?
A. Slim doorverbinden maakt gebruik van de HIPPER+ app (uitgever: RoutIT BV). De app is beschikbaar voor zowel Apple IOS als Android.

Q. Kan ik ook zonder de smartphone app mijn niet storen aan/uit zetten en het mobiele nummer doorgeven waarop ik bereikbaar ben?
A. Nee

Q. Ik krijg geen pop-up bij eventuele gemiste oproepen. Hoe kan ik dit herstellen?
A. Je telefoon moet toestemming hebben om pop-ups weer te geven. Dit kun je bij de app instellingen instellen. 


Q. Ik ben beheerder van de bereikbaarheids oplossing. Via welke website kan ik inloggen in de selfservice portal?
A. De selfservice portal vind je op https://onebase.io

Q. Ik ben beheerder van de bereikbaarheids oplossing. Hoe vraag ik nieuwe / extra accounts aan?
A. Dat kan via het emailadres support@ip-central.nl. Om een account aan te kunnen maken zijn minimaal de volgende gegevens benodigd:
⦁    Voornaam
⦁    Achternaam
⦁    Mobiel telefoonnummer
⦁    E-mailadres 

IP Central maakt het gebruikersaccount aan, stuurt een welkomstemail naar de gebruiker (s) en bevestigd dat naar de aanvrager.

Q. Ik kan in de smartphone app op meerdere manieren de doorschakeling instellen. Welke moet ik hebben?
A. We gebruiken alleen de Anywhere schakeling.

Q. Ik ben beheerder van de bereikbaaarheids oplossing. Hoe maak ik extra huntgroepen aan en koppel ik telefoonnummers aan deze groep?
A. Dat kan via het emailadres support@ip-central.nl en ook via de onebase beheer portal

Q. Hoe snel worden accounts opgeleverd?
A.  IP Central levert accounts die via support@ip-central.nl worden aangevraagd binnen twee werkdagen op.

Q. Kan een monteur in meerdere groepen beschikbaar zijn? 
A. Ja, dat kan. In dat geval kan het echter wel voorkomen dat wanneer je in gesprek bent er een wisselgesprek komt of een tweede gesprek in de voicemail terecht komt.

Q. Hoeveel huntgroepen en telefoonnummers zijn er beschikbaar?
A. De capaciteit is virtueel oneindig

Q. Slimdoorverbinden voorziet niet in een rooster oplossing. Is er ook een mogelijkheid om roosteren te integreren in Slimdoorverbinden?
A. Ja, dat kan. IP Central biedt ook slimroosteren. Dat voorziet zowel in een mogelijkheid voor roosteren in combinatie met telefonische bereikbaarheid.

    • Related Articles

    • HIPPER+ app - Callcenter

      IP Central biedt met slimdoorverbinden een dienst waarmee (24*7) ondersteuningsteams bereikbaar kunnen worden gemaakt onder één vast telefoonnummer waarachter meerdere collega's die service / storings / wacht of nachtdiensten draaien bereikbaar ...
    • Netwerk requirements tbv bellen met Cisco Webex

      Om de ongestoorde werking van het Webex cloud callcenter te kunnen garanderen is het van belang dat op netwerkniveau de benodigde adressen worden toegestaand of geopend. Voor de Webex client en bijbehorende software moeten de volgende poorten open ...
    • Headset instellingen - Poly (Plantronics)

      IP Central levert headsets van Poly uit. Die zijn voorzien van systeemsoftware (firmware) en bieden de mogelijkheid om een aantal dingen in te stellen. Hiervoor gebruik je de poly hub software. Met behulp van de poly hub software kun je de laatste ...
    • Quick start guide Cisco Webex bellen icm Broadsoft

      Met de Cisco Webex software wordt je laptop of PC je kantoor telefoon en kun je telefoongesprekken vanuit het callcenter aannemen. Zodra je licentie voor Webex wordt geactiveerd door IP Central ontvang je een welkomstmail met een downloadlink. Klik ...
    • Microsoft 365 - Exchange online - Quick start guide

      Microsoft 365 is hét online platform van Microsoft voor Email, kantoortoepassingen, bestanden delen en samenwerken. Dit artikel beschrijft hoe je het makkelijkst in kunt loggen op de online mail omgeving. Eerste keer inloggen Ga naar Office.com en ...